vimsan71

Alla inlägg den 12 december 2014

Av Veronica Rosqvist - 12 december 2014 13:31

Är vi nu hemma. Vilket ställe!!! Lilla M har nig aldrig varit vaken så länge i sträck, så känns det. Med allt hon fick vara med om är det otroligt att hon orkade. Hon har sjungit och gjort rörelser till sången, spelat musikinstrument, legat i en bädd och lyssnat på och även känt musiken då högtalarna var inbyggda i madrassen, tittat på fin belysning som ändrade färg och man fick känna på massa saker. Hon tyckte verkligen om det. Jag var helt överväldigad av allt. Alla trevliga människor och deras fina barn. Så värdefullt- allt vi önskat på ett och samma ställe. I januari kör vi!!! Sitter nu med ett barn som krampat kraftigare än på länge i knät nu. Antagligen övertrött. Somnade nu. BRB

Av Veronica Rosqvist - 12 december 2014 08:40

I Uppsala- Regnbågen bär det av senare idag... Ska bli så spännande att se vad hon tycker om det. Dom var här på ljuspartyt och lillfisen var jätteslemmig och rosslig. Fick mysa med moster ett tag och inhalera adrenalin. Efter en stund tog jag upp henne och då kom allt slem samtidigt. Det är så jobbigt för henne när det händer. Tufflan. Hon fick hänga över min arm och somnade så. Igår var en riktig skitdag. En kollega "försvann"- hon har alltid varit på jobbet senast 6.30 (i 15 år har vi jobbat ihop) fast vi börjar 7.00 eller 7.15 Igår kollade jag schemat och det står att hon ska ha nästa besök. Men vart är hon?? Vi ringer henne och anhöriga- inget svar. 2 kollegor åker hem till henne, dörren är olåst och hennes saker står innanför dörren... Jag ringer akuten, där är hon inte. Då ringer jag polisen och medan jag pratar med honom så får jag veta att hon kommer och går. Hon trodde hon var ledig och höll på att flytta till en annan lgh som hon bar saker till. Ja jävlar vad vi blev rädda!! En av våra damer vi är hemma hos hade ramlat dagen innan och spräckt käkbenet och fått hjärnskakning... Ingen bra dag alls. BRB

Ovido - Quiz & Flashcards