vimsan71

Alla inlägg under juni 2014

Av Veronica Rosqvist - 30 juni 2014 23:16

Jobbade halvdag idag. Städade som vanligt på makens jobb. Fick EPA skjuts till Linbanegatan för att lämna timlönespec :)) Jag hade lovat D att lilla M skulle få sova hos mormor inatt för jag var ledig i morgon och så får hon vila och fixa innan operationen... Jorå, lilla M är hos mormor men mormor har kollat galet på schemat (gör jag nåt rätt nuförtiden) så hoppas på liten smula sömn inatt. Ser ni ett levande lik imorrn så är det jag :D BRB

Av Veronica Rosqvist - 29 juni 2014 00:03

Känns tråkigt att få oförtjänt skit- från många håll. Jag gör mycket mer än jag borde- det är sån jag är... Fixar så andra har det bra. Ändå letar folk fel på det jag gör. Kul, jättekul!! Uppskattas inte att man vänder utochin på sig själv och ibland får även familjen stå åt sidan och få skit för min frustration. Ta mig inte för given- rätt vad det ät ruttnar jag och ni står med skägget i brevlådan- det lär märkas! Jaja... Iallafall så ringde läkaren till D idag och kollade läget. Han hade glömt säga den "lilla" detaljen att lilla M kan bli mer slemmig av medicinen även... Jotack- vi märkte det minsann! Grr... Arg, yes I am. PMS dessutom. I allafall har vi börjat fixa på vår hörnsoffa till altanen vid köket. Många frukostar hoppas vi få där i morgonsolen (om det blir nån). Elaine, bruttornas kusin är här inatt och lanar med Lovisa. Dom ska sova ute i husvagnen :) BRB

Av Veronica Rosqvist - 28 juni 2014 01:57

Fick sovmorgon idag, vid 9 tiden tog jag en cykeltur på 1,3 mil med kudden kvar i ansiktet ;) Sen go frulle. Städat, tvättat och farit runt. Lilla M kom vid 12, då fixade mormorn mat till en otroligt trött tjej- antagligen av medicinen. Paula kom med chop chop mat vid 15, så då åt vi alla tre eftersom det även var dags för lilla M. När hon smält maten fick hon pilatesbollträna eftersom hon var slemmig, det lossnade massor. Efter 18 målet gick vi upp till grannarna och väl där så händer det fasansfulla. Miranda är jätteslemmig (säkert för att hon sovit mycket och inte hostat så mycket) hon börjar hosta och jag ska precis torka bort slem som kommer när hon hostar igen och blir blå! Jag fick en Flashback och hamnade genast 3mån bakåt i tiden ca... Ställde mig upp och då andades hon. Sen var hon jätteblek och medtagen, lilla hjärtat. Det var riktigt otäckt. Denise kom och hämtade och jag fick ett löfte om att saturationsmätaren åker på i natt... Gjorde även en anslagstavla till min dotter för (förhoppningsvis) struktur i tillvaron. God natt BRB

Av Veronica Rosqvist - 26 juni 2014 21:29

Har införskaffat en Skrållandocka åt lilla M. Klart hon ska ha en sån :) Hon kommer och hälsar på mormor och morfar i morgon. Så mysigt. Idag har jag hittat en vän som jag tappade bort 2010, på fejjan. Så kul, det har ju hänt en del sen sist kan man lugnt säga. Handlade på Willys och fick frågan om det var företagsshopping... Hahaa, STORhandlade :D Måste visa min fina klematis BRB

Av Veronica Rosqvist - 25 juni 2014 17:12

En hektisk dag blev det. Jag kom till D och lilla M imorse, D skulle tvätta 07. Vid 9 matningen började lilla M med sina ryckningar men dom var mer intensiva nu och slutade "aldrig". Jag sa till D att ringa Ackis, dom ringde upp och tyckte vi skulle åka in. Tvätten avslutades, vi fick akuttid 12. EEG togs, första gången dom kopplar upp henne som hon faktiskt rycker. Kanon! En form av epilepsi anas, i uppgående. Ingen "aggressiv" sort men medicin skrivs ut och även medicin mot magsår. Hoppas i jössenamn att detta kan hjälpa henne! Många timmar utan mat för vår del, mycket har "stötts å blötts" vi har fått svar på många frågor. Guld värt för en mormor att få vara med. BRB

Av Veronica Rosqvist - 24 juni 2014 11:33

Igår åkte jag med maken in till hans jobb och städade där innan jag cyklade därifrån till Denise och lilla M ;) I Hejarsmidesbacken fastnar kedjan mellan två växlar så jag fick meka lite. När jag kom fram till Denise så sov hon, Miranda låg vaken och tyst. Jag fixade mat åt henne och bytte blöja å fräschade till henne. Hon fick mat sen gick vi till Rusta. När vi kom tillbaka sov D fortfarande- skönt för henne. På em hämtade vi ut lilla M's epilepsimedicin, får se om det hjälper. Jag fick för mig att cykla hem från stan så det gjorde jag. Vid Broängen började det att blåsa kraftigt och regna så orken tog slut. En bra bit hem men hem kom jag till slut, dyngsur... ;( I morse vaknade jag halv jävla 4 av en skock oskjutna fågeljävlar utanför fönstret, dom klev även runt på plåttaket och jag tror dom hade träskor! Sen kunde jag inte somna om :(( Jobb nu och städning som väntar när jag kommer hem. BRB

Av Veronica Rosqvist - 22 juni 2014 12:22

Vårt traditonella midsommarfirande på Wäppeby holme börjar redan på torsdagen. I år hade husvärden ryggpaj tyvärr så lite avslaget blev det men trevligt ändå. 10 st har vi varit mesta delen av tiden och på midsommarafton så var vi ju som vanligt många fler. Vi klädde stången på fm och sen blev det blev det bråttom med att delegera matfix och göra sig i ordning då det i år skulle dyka upp amerikanare som skulle göra studiebesök ;) Vi hann iaf med oss (pust!) Femkamp anordnad av Helena Proos är obligatorisk. Vi vann!!! :D Åt och drack gott, inomhus då det var skiiiitkallt!! På midsommardagen blev det till att elda i våra stugor för att få upp värmen- galet! På em blev det en hemlig båttur till Gröneborg, upp på toppen och picknickade och hade frågesport. Lite kluriga frågor, jag och Ingvar hamnade på delad 1a plats med 2 rätt ;)) Jättetrevligt! Idag på em blir det hemfärd. En härlig helg som vanligt! Så trevligt. BRB

Av Veronica Rosqvist - 18 juni 2014 20:54

Bild på lillfisen <3

Ovido - Quiz & Flashcards