vimsan71

Alla inlägg under februari 2015

Av Veronica Rosqvist - 27 februari 2015 08:04

Det blir en härlig dag! Min svägerska kommer från Sala och förgyller min tillvaro. Det blir på fm. Lite shopping står på agendan.förhoppningsvis hinner Gunilla klämma in mig på en klippning även. (Inte att räkna med så här vid löning men) After Work med mina fina kollegor i kväll. En kortis för mig dock för sen drar vi till Bjurs. Nice! BRB

Av Veronica Rosqvist - 25 februari 2015 12:21

kan man ha även om man slutat gå i skolan för längesedan. Vårt var kantat av vila och trevligt umgänge. Vi kom upp till Bjursås på måndag em. Första dagarna gick åt till att varva ner. På torsdagen bjöd campingvärden på mat och dryck på Bäverhyddan. Det var väldigt trevligt men mycket dryck ;) På lördagen stod skid VM i Falun på agendan. Jag har aldrig vart på nåt liknande event innan så det var en häftig upplevelse. Vi fick vara där och se Kalla kämpa. Hon fick sin medalj tillslut- brons... Det såg dock ut som att det skulle gå bättre än så. Hon kämpade väl! Hade varit ännu mer nice att få se henne ta guldet, men men.. Medan jag var iväg så dog min favvo tant (på jobbet) det var väntat och jag trodde inte hon skulle orka tills jag kom tillbaka. Jag brukar försöka låta bli att involvera mig så mycket känslomässigt i våra kunder men ibland går det inte. En släkting till henne som jag känner sen länge ringde på söndagen och berättade det. Jag är jätteglad att hon hörde av sig och talade om. Alla runt om var jätte rara och igår kom sönerna med smörgåstårta och ett fint kort. Sånt är uppskattat! Dom talade även om hur nöjda dom var med oss. Hon var själv väldigt glad åt oss. Inatt har en liten skrutta kommit hit (eller, ja hon blev hämtad) jag tänkte att eftersom vi inte setts på ett tag kan det väl bli en stökig natt. Jimpa var inne med ungdomsmänniskorna och mekade epor så jag lade mig tidigt och kollade på TV bredvid lillan beredd på det värsta... Det har gått RIKTIGT bra inatt. Hon hostade lite men inte som värst. Blev lite blå en sväng innan jag släkt lampan. En del kramper har det varit men vi försökte hushålla med medicinen eftersom dom är snåla på den av nån j***a anledning. Hon klarade kramperna fint med min hjälp, dom blev inte så långa. Tack och lov. Det var dock vid 4 tillfällen och det brukar inte vara så mycket. Upplever att hon krampar mer på det stora hela. Nu sover liten så gott och jag slötittar på TV. BRB

Här är vårt gäng på VM :)

Vårt boende i Bjurs ;))

Finaste på besök- på undre bilden i morfars säng <3

Av Veronica Rosqvist - 17 februari 2015 15:36

så trött var jag. Somnade först i bilen på väg upp och sen efter en tacomiddag med våra ungdomsmänniskor somnade jag i soffan i vagnen. Hasade mig in och borstade tänderna sen dök jag i säng, klubbad. Ut på skotertur i 1 1/2 tim idag. Så härligt, men jobbigt!! Synd att det inte var nån sol bara. Nu sitter vi på Bäverhyddan och tar kaffedrinkar. Mums. BRB

Jag är redo för en skotertur.

Kevin och hans Denise

Efter kaffedrinken en cider :)

Av Veronica Rosqvist - 16 februari 2015 14:38

Nu rullar vi mot Bjurs. Hjälpt en kollega på jobbet att via Jimpa fixa batteri till hennes bil. Liten fisunge lämnades efter en natt hos oss :) Dom är i Uppsala nu och provar ut ståskal eftersom det andra är för litet. Vi hade räknat med att komma iväg vid 13, nu är klockan 14.35 Det blir inte alltid som man tänkt sig ;) BRB

Miranda fick kläder av moffa i alla hjärtansdags present. Dom ville hon såklart ha på sig på en gång ;) Lite stora dock...

Av Veronica Rosqvist - 15 februari 2015 09:47

Inte att redigera så jag får förtydliga lite... Jo, alltså jag ska efter jobbet hämta hem mitt andra "jobb" och hon ska vara hos oss i natt. Det ska såklart bli mysigt. Det var ett tag sen men det blir ju så ibland. Jag har sagt att hon får stöka om hon vill för sen är jag ledig så antagligen blir det inget stök ;) Inget kul när man får ju... BRB

Av Veronica Rosqvist - 15 februari 2015 09:40

Vecka. Psykisk påfrestning gör att man blir slut. Nu är sista jobbdagen/ natten här sen en välbehövlig ledig vecka i underbara Bjurs. Alla hjärtans dag firades på jobbet först och sen med en tupplur och god mat med ungdomsmänniskorna. Lite presenter såklart och skumpa. Mysigt. BRB

En fin blomma och tända ljus- det gör gott.

Av Veronica Rosqvist - 12 februari 2015 14:49

Att det blir så bra som det känns nu... Sammanfattar lite hur senaste tiden sett ut då jag inte skrivit på ett tag... Förra torsdagen kom liten skrutt och sov hos mormor, eller ja det blev inte så mycket sömn pga kramper :( På fredagen var det dags för fantastiska regnbågen men liten var för trött för att orka vara vaken hela tiden. Hon var med på samlingen med alla sånger och instrument, även på avslutningen. Lite vaken en stund så vi fick leka lite men sen kunde vi inte hålla henne vaken så vi gav upp. Gladast var lilla M ;D I tisdags var det dags för vattengympa och det var slemmigt och tungandat men det gick. Liten har kommit på att man får uppmärksamhet av att hosta, så det gör man... Ibland är det svårt att hejda bara. Vi har fått assistans beviljat och det är skräckblandad förtjusning. Mest förtjusning såklart. Träffat 3 tjejer, finns en till som är intresserad men vi får se hur Denise vill lägga upp det och hur många som behövs. Jag kommer ju finnas och även Paula. Det kommer bli kanon!! Verkar även som det blir ett förstahandskontrakt på D's lägenhet även... Håller tummarna för det!! Idag är liten här för att fira mosters 15års dag. BRB

Vattenlek :)

Det flyter på :D

Premiär för nya brillorna :)

Prommis i solen

Fin på kalasdag

Av Veronica Rosqvist - 4 februari 2015 18:34

Händer det grejer. Varit i Uppsala idag och kollat lilla Ms syn. Normalt är mellan + 3 och + 4. Hon låg på + 4,5, inte jättedåligt alltså och dom övervägde om hon skulle behöva glasögon men bestämde sig till slut för att det skulle kunna hjälpa henne. Då tyckte inte vi heller att det var nåt att fundera på. Om man märker att det inte blir NÅN skillnad så slutar man använda dom ett tag och kan prova igen senare. Det blev glajprovning när vi kom hem.

Så kan det se ut...

Och så...

Vi bestämde oss för dom här.... Assistans är beviljad, tjohoo!!! Intervjuer sker med 7st imorgon- spännande. Jag jobbar då men får höra sen hur det gått :) Lägenhetsbyte verkar vara på G även. Håller tummar och tår. Mycket som sker samtidigt nu som såklart ger lite motstridiga känslor. Ovissheten ger hjärnspöken. Jag tror det blir bra, bara vi ger allt lite tid och en del tålamod. BRB

Ovido - Quiz & Flashcards