vimsan71

Alla inlägg under augusti 2014

Av Veronica Rosqvist - 28 augusti 2014 22:11

Idag har vi haft gos hela dagen jag och lilla M. Så mysigt- som alltid. Kände såklart att hon saknat mig lika mycket (minst) som jag henne ;) Hon är inte alls lika stel nu. Säkert för att kortisonet börjar gå ur kroppen. Vi var hos grannen och hjälpte henne möblera om. Lilla M och Casper turades om att skrika och sova, ibland även samtidigt ;) Så idag har vi kunnat göra gymnastik igen. Hon blev inte ens särskilt sur- DET kan hon bli. Vi körde ändå imse vimse spindel 2 ggr och så gympade vi igenom 2 låtar med Babblarna. Hennes favvosar :) Hon fick även lite kroppskännedom: Mirandas fot (då blev hon sur och kräktes även lite), knä, mage, hand, arm, kind, näsa, panna, hår. Inte speciellt sur då heller. Efter det tog vi en prommis och en dusch. Man måste duscha efter träningen ;)) När D kom satte jag Lilla M i knät och hon bara satt helt lugnt och tyst jättelänge- det är ovanligt. Jag gosade och pussade och talade om för henne hur mysig hon var. Då sade D "hon är astrött"- partypooper... ;)) Hursomhelst är det så härligt att det sakta men säkert börjar bli "våran" Miranda igen. Hoppas bara att det fortsätter i positiv anda men en minut i taget. Somnar med ett leende! <3 BRB

Av Veronica Rosqvist - 27 augusti 2014 21:02

Längesen- ber hemskt mycket om ursäkt för det :) Dopet gick över förväntan- Nadja sjöng otroligt vackert jag fick lov att tänka på nåt annat för att inte fulgrina. Men grät, det gjorde jag. Kärleksvisan, med lite ändrad text, dog en smula. Fotade även 5 generationer. Föräldrarna och lilla M har varit och spanat in förskolan som hon ska gå på. Det verkar vara ett galet bra upplägg där. Dom har bla hjälpt en liten tös som satt i rullstol att lära sig gå. Det känns bra i hjärteroten minsann. Våran lilla kommer garanterat få de bästa av dagar där <3. Jag har lite fuffens för mig själv, vill inte säga mer nu men kanhända märks det... ;) I morgon vankas tvättstuga hos Denise och sen hämtar grannkärringen mig och lilla M för ommöblering av deras hem och massa bebismys. Känns som en lyckad dag. På fre håller jag utbildning med en annan tjej i Life Care sen på kvällen blir det en surprise för maken :) Han blir äldre på lör. BRB

Av Veronica Rosqvist - 22 augusti 2014 07:35

Jahaja! Dop på sön... Har förstått att vi inte får ha prästgården efteråt. Inte mycket mer att välja på än att knöka in alla hos oss... Ganska mycket merjobb än vad jag räknat med. Maken är just nu iväg med Callegranne och hämtar sin förväntat supersnabba bil :)) Jag ska umgås med Camillagranne och hjälpa henne med Casper (bebis) då hon är sjuk. Vet inte riktigt om jag efter denna helg kommer orka hålla mig vaken på dopet. Sjukt trött redan innan, sovit varje dag efter jobbet... Det blir nog bra till slut! Ska bli fantastiskt med själva dopet iaf :) Jag väljer att ha låg profil i det. Inte stå framme alls så kan ingen reta sig på just det iaf ;) BRB

Av Veronica Rosqvist - 19 augusti 2014 23:08

Började med städ på makens firma. Oglamoröst men skönt när det är gjort ;)) Sen har jag varit hos barn och barnbarnet hela dagen och hjälpt till med diverse göromål och myyyyst massor! Jobb på kvällen, ringde på vägen hem och grattade min 85- åriga mormor som låg och sov. Sånt ingår man fyller bara 85 en gång! :D BRB

Av Veronica Rosqvist - 17 augusti 2014 20:44

Min man säger i torsdags: packa väskan, vi ska inte sova hemma! Tänk vad han kan överraska. First Hotel i V- ås hade han bokat rum på. Så mysigt. Blev ett bad innan vi gick ut och åt och drack gott. Mycket prat och skratt blev det. Så lagom gött! Hotellfrullen gick inte av för hackor. Ett bad till hanns med innan det var dags att checka ut och gå på shoppingtur. Väl hemma kom grannar ner och umgicks på kvällskvisten. Vi lade oss ca 00.00, jobb på agendan. Igår fick lilla M kramper så D ringde ambulans och gav kramplösande medicin. När ambulansen var på plats hade kramperna klingat av så dom behövde inte åka in... Lilla hjärtat!! Jimpa såg ambulansen fara iväg. När han berättade det så kändes det- som alltid när dom är i deras krokar- som att det var dit dom skulle... Vi skulle såklart ringt och kollat men jag vill inte börja toknoja och bli som en nära släkting... På kvällen grillade vi med andra grannar, smarrigt och trevligt. Jobb idag med. Firade svågern som fyller rätt vad det är (Jimpa vet inte exakt datum). Hem och somnade på soffan- astrött. I morgon börjar skolan för mini me. 7an??! Vad hände? St Ilian... Ja jösses!!! BRB

Av Veronica Rosqvist - 13 augusti 2014 23:04

Natten till igår sov min lilla juvel hos mormor och morfar. Blev inte jättemycket sömn men det är det värt. Varje gång. Hon är en liten mysa som fick sova hos mormor när hon började stöka ca 02.30 Dags att gå upp igen 06.30 för att hinna med att duscha oss innan besök i Uppsala. Urinprov, blodprov, EEG och vikt taget. Om EEG-t ser bra ut blir dom utskrivna. Nu ska liten få smaka på frukt/ bär saft. Får se hur det går :) Vi var där vid 09 ca och åkte hem strax innan 15. En lååång dag. Somnade fort igår :D Jobbat idag och städat huset. Nu blir det en dusch och bums i säng. Om en timme firar maken och jag fruktbröllop så det gäller att försöka få till lite skönhetssömn ;)

Av Veronica Rosqvist - 11 augusti 2014 08:31

I fredags var vi på pubsväng. Säkert ett halvår sen sist. Dåligt med folk men träffade på "kompisar från förr" ;) Det var trevligt. Lyssnade på Johan och Anders på Corner (en bit mat där även) först och sen blev det Stadshörnan och Jocke Göransson. Mycket trevligt. På lördagen åt vi kräftor hos oss. Full rulle. Massa barn och grannar och vänner. Idag jobbar jag kort dag. Efter städningen på makens jobb väntar Mirandamys!! Hon ska ha pyjamasparty med mormor :)) BRB

Av Veronica Rosqvist - 7 augusti 2014 21:14

Pratade med D igår och hon lät positiv och målinriktad inför framtiden. Riktigt kul! Man kan uträtta stordåd bara genom positivt tänkande och jävlaranamma. I natt var ingen kul natt. Vaknade av värsta åskvädret och med det kom huvudvärken. Sov inte mycket, huvudvärken håller i än trots alvedon och stödvila :(( Har fixat Lovisas hår. Färgat mörkt och sen blekt slingor.... Elaine hjälpte till och nu är vi inte så poppis ;)) Jaja nya tag imorrn. Då ska naglarna fixas och sen blir det galej på kvällen. Så trevligt att umgås "på lokal" med maken ;)) BRB

Ovido - Quiz & Flashcards