vimsan71

Alla inlägg under maj 2014

Av Veronica Rosqvist - 31 maj 2014 20:49

Halloj! Jag känner mig piggare och nöjdare än på länge. Skönt att ha fokus på Mirandas välmående och se att hon utvecklas åt rätt håll, röra på döfläsket och njuta med goda vänner som vi tyvärr inte träffat på fööör länge. :( Sen när vi ses igen så känns det som det var igår. Dom har också haft mycket kring sig. Aldrig nån skuldbeläggning eller "tvång". Vi var ut till deras underbara fritidshus på Väppebyholme och åt, drack gott. Träffade ö- grannarna (3 hus på hela ön). Jösses vad det värmer att få stora famnen, åka lite båt (och bli dyngsur för det blåste) ;) och umgås så som bara vi kan. Sen kom värdinnans bror med sällskap och livade upp. Vi skrattade gott och njöt av sällskapet. Hjälpte till att fixa verandan på "våran" (när vi är där) porrholk som den så fint fått heta :D Kul att kunna hjälpa till. Vi hade barn hemma (kollades av grannarna) som inte ville åka med just denna helg men som längtade efter oss så vi åkte hem på em idag. Lite vin till god middag och sen ska vi träffa grannar- hon som ska föda vilken dag som helst nu och som gör mig nervös (vill ju inte gärna göra om samma sak ;)) Dom har besökare också som vi träffat förut, jättetrevliga fast dom (alla 4) är ju yngre än oss men åldern är ju bara en siffra! BRB

Av Veronica Rosqvist - 27 maj 2014 23:17

Dagen började 05.45, åkte med mannen i mitt liv in till hans jobb, städade där och på UA- som varje vecka (aldrig förr så här tidigt dock). Tog en tur i Fagerskogen, intervallträning ca 1tim. Sen hem till mina godingar. Jag tänkte ta en dusch men Miranda bad om att få bada med mormor. Vem kan säga nej? ;) Jag trixade ner oss i badet, tror Miranas fötter hann nudda vattnet när det brakar lös. Den lilla rackaren bajsar i badet... Jaja, börja om bara... :D Vi tog en tur på stan när vi till slut luktade gott. Hemma hos dom igen så sov Miranda och när hon vaknade var jag jättetrött så då lade jag henne på mig och så somnade vi. Mys! Sen handlade vi innan vi åkte hem och väl hemma saknade jag Lovisa som borde vara hemma men inte var det. Jag ringde runt till alla tänkbara- ingen visste... Hjälp!! :0 Efter en bra stund hittade Jimpa henne sovandes på altanen. Puh!! Hunnit med att pyssla till Lovisas gamla vagn med. Det är konstigt det här med hur fel det blir när man lägger sig platt och lyssnar blint på vad andra säger. Kan vara för att dom titulerar sig läkare, sköterskor och dietister mm mm. Dom har hela tiden konstaterat att Miranda går upp dåligt i vikt och är liten i övrigt. Kanhända kommer det vara så i framtiden med... Vi har då givit henne lite mer pulver. Jösses- dietisten blev alldeles till sig. Hon ville vara med när vi ändrade i maten... Jaja då fick hon det. Mängden mat räknas ut på Mirandas vikt, inte vikten i förhållande till längden utan bara vikten. Om hon då inte går upp som hon ska så får hon ju inte så mycket mer mat heller... Nu kör vi vårt race med magkänslan och Mirandas hälsa i fokus. Vi kan inte längre räkna revbenen och hon är mycket piggare och mer "med". Ska bli spännande och se vad hon väger i morgon. Nä, godnatt. BRB

Av Veronica Rosqvist - 26 maj 2014 22:10

Började min dag med en timmes promenad innan frukost. Riktigt skönt. Fick hem en liten gosrumpa vid ca 11.30 så hennes mamma kunde packa upp och städa lägenheten. Insåg att jag måste tvätta Lovisas gamla vagn och fixa till den lite. Ni ska få se bilder- om jag kan få till det ;) Utvecklingssamtal i kväll med Lovisa, innan skolavslutning. Hon börjar 7an!! Galet. Hennes betyg är riktigt bra-stolt mor. Dags att sova, upp innan tuppen imorrn. BRB

Av Veronica Rosqvist - 25 maj 2014 19:23

Miranda har åkt hem med sin mor för några timmar sen. Jag blev sittandes i solen med grannar som sällis. Fördelen (finns fler och även nackdelar) med att Denise och Miranda flyttat är att man får tid att sakna och längta. Hade nog lätt kunnat bli för mycket, för både dom och mig. Nu är "mormorskänslan" större. Förut var vi liksom samma familj... Det är vi såklart på sätt och vis nu med men ni fattar. När vi var hos svärmor så fick hon hålla för första gången. Det har ju varit så speciellt innan med Miranda. Andningsuppehåll och infektionskänslighet har gjort att man dragit sig för att "skicka runt" henne till massa folk. Vi spritade ju även händerna själva här hemma... Fina presenter har jag ju fått och Denise kom med fler... Inför morsdag varje söndag tack ;) Jag inser att jag måste lära mig mer trix och fix med bloggen. Lovisa är min läromästare, hon kommer på onsdag vad det verkar :D Ni får stå ut med mina tabbar till dess- och ev längre (lite trög) BRB!

Av Veronica Rosqvist - 25 maj 2014 10:29

Vaknar upp på morsdag, före Miranda. Tack för det. Jag vaknade vid ca 05. Förberedde maten och gick upp igen. Miranda vaknar 05. 56. Hon får mat och somnar om, på mormors mage. Vaknar igen vid 08. Då vill man INTE sova längre. Det blev en dusch, massage, nagelklippning och mat. Sen har det tjorvats lite fram till nu när klockan är 10.25 Men vad gör väl det. Lite sura är vi alla ibland. Snart bär det iväg till svärmor på morsdagslunch, en dusch för mig med först bara... Bilbarnstolen som vi fått ska invigas. Perfekt att ha egen ju. Slippa krångla. Hej för nu, kanske skriver igen senare idag :) BRB

Av Veronica Rosqvist - 25 maj 2014 00:39

Fick veta att jag inte skulle behöva jobba längre än till 10.47 idag (lör) pga att timmarna inte skulle stämma annars. Jag var inställd på 14.30- inte gör det mig nåt ;) Gick till Denise efter jobbet. Hjälpte till att få med det vi skulle behöva (glömde en del oviktiga detaljer) sen skjutsade hon hem mig och Miranda för mys. Vi har varit ute hela em. Suttit och gosat i skuggan och lyssnat på musik och ett tag var grannpojken och hans kompis över och badade så då hade vi det att lyssna på med. Paula kom cyklandes och bjöd in sig och Kalle på grillafton- mycket trevligt. Sen kom det grannar från alla håll, längesen vi sågs på "riktigt" allihop, vi åt tillsammans. Jättetrevligt som vanligt. Vi spelade kubb och sen blev det nattdopp i poolen (29 grader) för en del. Nu är det dags att sova- hoppas Miranda gör det också, fast hon sovit mycket idag. Hon var vaken mot kvällen. BRB :)

Av Veronica Rosqvist - 23 maj 2014 16:11

kursiv textIgår efter jobbet var vi upp till Denise med lite saker vi inhämtat. När vi kom hem var Jimpa sugen på nåt. Haffade en påse chips, en öl och en Mojito. Ut på altan vid ca 22.30 och sen hade vi picknick med tända ljus... Fullt normalt!! Idag har vi fått lära oss om healing själva. Reaktionen på en skrikande bebis som blir masserad på punkter under foten som har med mage/tarm att göra är total tystnad... Mycket intressant och nu vet vi hur/ när vi ska göra. Så häftigt! Jag har styrt upp lite hos Denise. Det börjar likna ett hem nu. Hennes förvånade min och kommentar "jag gick in i duschen och kom ut i en annan lägenhet" gör det värt mödan :) Glass på torget i värmen. Nu hem och vila lite innan det bjuckas mat hos grannas :D BRB

Av Veronica Rosqvist - 22 maj 2014 14:54

Här är möbler jag målat till Denises lägenhet. Gäller att piffa till dom när dom är lite trista från början. Det är kvalitet i äldre möbler, sen blir det inte ett IKEA hem heller. Det gillas. Alla hem ska inte vara lika. Angående idag så har vi fått info om peg på magen och det var väl inte jätte mycket nytt i det dom sa. Nån fråga fick vi väl svar på, annars har dom ju upplyst oss om detta ett tag och tycker att det nog är det bästa för Miranda. Kallelse till op kommer nog i september. Vi var och hälsade på ett par bekanta som låg inne nu för samma operation (gjordes igår) och även om det blev en snabbvisit så var det guld värt för oss. Vi får ses en annan gång när vi har mer tid allihop. Miranda skulle ha mat och dietisten kom in och skulle instruera dom. Imorrn är det healing på schemat för Mirandas del. Alla får tycka vad man vill om det. Jag vill inte höra åsikter... Som jag sagt förut så är det all in som gäller. Hellre för mycket än för lite. Hon som utför den är väl meriterad och jag är spänd och förväntansfull ?? Nu är det dags för mig att börja säga nej till saker och ting. Mina chefer stressar upp sig inför att jag ska jobba kortare dagar (det är ju planerat iaf, folk blir sjuka och går hem efter några tim) så då vill dom omplacera mig... Det vill jag inte ? sen gäller det väl över lag att se till att inte göra "för mycket". Se till att man åtminstone får nåt tillbaka, inte bli utnyttjad för att man vill för väl. Balansgång- men det känns iallafall skönt att vi kommit så här långt. Snart dags att jobba kväll- lite mat i magen kanske ? BRB

Ovido - Quiz & Flashcards