vimsan71

Direktlänk till inlägg 10 februari 2016

Den ofrivilliga bantaren

Av Veronica Rosqvist - 10 februari 2016 09:26

det är jag det. Inte för att jag har nåt emot att gå ner i vikt men 3 kg sen i söndags- det är skapligt det. Om ni inte vill läsa om "skitprat" så får ni allt sluta nu... Jag började må illa för ca 3 v sen och trodde det var magsjuka på g, men som inte riktigt bröt ut. Insåg ca en v senare att jag var förstoppad. Ja, ja det är väl lugnt... Trodde jag!! Sen blev det Laxoberaldroppar (totalt 36 st uppdelat på flera dagar), inolaxol, vi- siblin, Microlax och Movicol... Höll på med det över en vecka med uselt resultat. Åkte med stora jäntan mfl till Bjurs i torsdags och vi var nästan själva och kombinerade Movicol med Microlax i hopp om mirakel. Det uteblev :( När resten av familjen kom upp på fredagen och alla skulle sova hade jag efterfest på toa med 2 st Microlax som sällis. Jag rullade runt på golvet för att det skulle komma dit det skulle. Lade upp benen på väggen så att jag stod på axlarna... Tänk om nån sett mig ;) Sen ska man vänta en stund- jag somnade där och vaknade väl en halvtimme senare... Inget tillfredsställande hände. Gick argt och lade mig med kläderna på- för säkerhetsskull... Sen blev det fart i allafall- jag fick göra några toabesök på natten, dagen efter och även på söndagen. Bra, tänkte jag- nu är det klart!! Efter att varken kunnat äta eller sova på 2 v... Ack vad jag bedrog mig. Nu började magplågornas storebrorsa! Jag ringde husläkaren och fick då veta att det nog sitter högre upp??! "Du måste fortsätta med Laxoberaldroppar ett tag till, det är som tarmfickor fast avföring- sen ska du hålla dig till samma produkt och inte blanda. Det blir kaos i magen då." Jotack!! Igår drog jag även till med mensvärk- som om det inte räckte med elände. Ett av toabesöken igår gav mig en nära-döden-upplevelse. Jag har aldrig förut varit förstoppad och kunde aldrig föreställa mig att det skulle vara så här. Lägg dessutom till tröttheten som kommer som ett brev på posten. Om man inte tycker att det räcker så kan man- om man fryser- ta in ved i vedkorgen och lyfta fel så att man skaffar sig en låsning i ryggen. Ja det går bra nu. Om ni har orkat läsa allt så tackar jag för att jag fått gnälla av mig. Akta er för förstoppning och för att frysa. Positivare inlägg kommer- en annan dag. Kram på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica Rosqvist - 18 juli 2017 06:23

Mirandas lillasyster alltså. Hon har temperament och humör. Om hon vill till sin mamma så ser hon minsann till att det sker! Slutar inte skrika (hysteriskt, som om man slagit henne) förräns hon är i sin mors eller fars trygga famn. Nu har vi haft m...

Av Veronica Rosqvist - 11 maj 2017 13:12

Är vi båda vad det verkar- ja rent av alla tre. Denise är ute och rider och jag får vara en liten stund med Amber innan jag vilar igen... Jag har för första gången fått ge liten mat. Hennes premiär med morotspuré även. Det var gott!! Lite gröt till "...

Av Veronica Rosqvist - 10 mars 2017 19:10


Försvann så tog hon även blogglusten med sig. Hon är i tankarna varje dag och hela tiden. Vissa dagar är fortfarande gråtiga, det är mer sällan nu. Idag var hennes lillasyster på besök och jag fick den stora äran att ha henne alldeles för mig själv...

Av Veronica Rosqvist - 1 februari 2017 06:51

I drömmarnas värld, fast det kändes så verkligt och som om jag ändå var vaken. Jag vaknade även till emellan, kollade på klockan och återgick till där vi var. Vår lilla älskade änglabebis var hos mig... Hon var jätteglad och skrattade, kramades och h...

Av Veronica Rosqvist - 2 januari 2017 10:56


Är det att vara mormor för andra gången. Denna skiljer sig markant på många vis. Inte bara pga att Amber skrek direkt (underbart) utan även att vi inte fått träffa underverket än (ja, jag längtar som en tok) för att lilla familjen har sagt ifrån å de...

Ovido - Quiz & Flashcards