vimsan71

Alla inlägg den 20 november 2014

Av Veronica Rosqvist - 20 november 2014 20:22

Men det blir inte alltid som man tänkt sig. Lilla M skulle till BVC idag på em och hennes mor till kuratorn efter det. Jag skulle med men måste åka på drop-in hos husläkaren eftersom akuttiderna var slut. Tydligen inte ensam om att vara klen. Jag åkte tidigt dit så att jag skulle komma först in, det gjorde jag också- till sköterskan... Sen blev det en evig väntan som blev ännu längre när jag väl kom in och hade högt blodtryck (konstigt- jag var ju inte det minsta stressad!) så jag fick vila ca 20 min... Muskelinflammation vid bröstbenet och stel rygg blev domen. Äta antiinflammatoriska piller tills det blir bra, kan dröja tydligen. Sjukgymnastik även... Nästa vecka nytt tryck. Jaja jag hann iaf in på bredsladd på BVC när dom redan var klara... Sen fick liten följa med mormor eftersom D inte vill ha med henne om det blir känslosamt, och för att jag gärna har henne. Vi gick en tur, sen var det matdags för liten. Efter det hälsade vi på Alexandra i Garderåb och pratade lite. Det var dags nu, alldeles på tok för längesen. Miranda tyckte nog att det var mycket skitsnack för hon fyllde butiken med sin "väldoft". EEG-t som vi var på sist var tydligen inte så bra, mer sprak igen. Men jag bad läkaren ringa D igen för hon har mer facit än jag och stenkoll på medicindoserna. Jag får dom alltid nerskrivna då dom ändras hela tiden. Sen vet hon ju även mer exakt hur ofta anfallen kommer. Får se om doserna ska ändras igen eller om dom tycker vi ska ha is i magen.

Matdags, utan massa bök då magen är mer full än vanligt ;) BRB

Ovido - Quiz & Flashcards