vimsan71

Alla inlägg den 8 november 2014

Av Veronica Rosqvist - 8 november 2014 14:29

För fullt här hemma igår. Jimpas bror, grannen och Jimpa körde på för fulla muggar med att gjuta platta i vårat badrum och i grannens uthus, det som ska bli grannpojkens nya "bostad". Till lunch skulle vi äta pizza, för att slippa krångel. När vi sitter vid bordet slänger jag ett snabbt öga på katten (Jimpas katt såklart, min skulle aaaaldrig) och ser att hon är full med betong... Ja men grattis!! Det blev att slänga in henne i duschen och Jimpa fick hålla koll på lilla M. Dom hade skojat om "undrar vilken katt som först kliver i betongen- Loppan styrde upp så att dom slapp fundera mer över det :D Det klapprar fortfarande lite när hon går (hon älskade inte duschen direkt) men lite får hon allt göra själv. Hon ska vara glad att hon kan böja på benen ;)) Lilla M var kvar hela dagen- till sena kvällen. Grannarna kom över och vi åt fondue. Jättetrevligt. Jag packade ner lilla Ms saker (det är lite och man vill inte glömma nåt). D kom och vi pussades hejdå och godnatt.... Efter ett tag gick grannarna hem, vi tittade på TV och sen gick jag och lade mig. När Jimpa kommer upp frågar han "vad är det för burk Topimax som står på bänken?" Jag blir alldeles kall- lilla Ms antikramp medicin som hon ska ha 9 på morgonen... Kände mig som världens sämsta. Smsade D men hon sov ju och kunde inte svara. Var uppe tidigt i morse för att försöka lösa det (det firades med gjutöl igår)... Fick till slut ett sms av D att hon hade mer hemma. Puh!!! Så stressande var det. Men det löste sig, tänk vad vi kan. Inte så mycket min förtjänst denna gång men. Lilla M fick förresten smaka ostbåge igår. Hon undrade nog vem som slängde in nåt skit i hennes mun ;) Sen var hon med när Calle skar kött och satt i vagnen och kacklade med honom. BRB

Ovido - Quiz & Flashcards