vimsan71

Alla inlägg under juli 2014

Av Veronica Rosqvist - 8 juli 2014 13:38

I natt har lilla M inte haft mer än sina små ryckningar, alltså inga kraftiga vilket är skönt. Då kke medicinen verkar till slut. Ev hemgång idag. Håller tummarna för att EEG-t visar bra... Igår skulle vi in till stan för att kolla Z på måndagskväll. Vid Boglösa blev det punktering men vi tog oss till Gånstaspåret och gick därifrån och sen tillbaka efteråt. Måndagskväll var kass förutom EnaBuggåSwing. Att folk ens väljer att ställa sig på scenen när marskatterna låter bättre... Jaja, en trevlig afton hursomhelst med goda grannar. Vi fick nattgäster på studsmattan, Elaine och Lovisa sov under bar himmel :)) BRB

Av Veronica Rosqvist - 6 juli 2014 16:49

Operationen gick bra men sen tillstötte andra komplikationer... Slem i lungorna och kramper i mängder. Syresätter sig inte riktigt som hon ska. Varför måste hon få allt elände denna lilla tjej <3 Naglarna blev iaf fina och sen åt vi smarrig lunch Lovisa och jag i fredags, parkfikade även. Igår var vi till Uppsala för mys och se hur det går för dom. Lämnade över matlådor även. Hoppas innerligt att dom får ordning på medicineringen så kramperna hålls i schack, jättejobbigt för henne ju :( På eftermiddagen/ kvällen sattes förtältet upp till husvagnen så nu vet vi hur det funkar :) Idag har jag sytt det sista till soffan på altanen för att vi ska kunna käka gofrulle där imorrn BRB

Av Veronica Rosqvist - 4 juli 2014 07:34

Vaknade gjorde hon runt 12. Jag fick prata med henne i telefonen, hon ville inte prata med mig dock ;) Så skönt att det är över. Ska visst få nån apparatur som sköter matningen, skönt på natten. Firade in semestern och lyckad operation med bubblor igår. Gick upp tidigt första semesterdagen. Hår och nagelfix står på agendan... Sen ska jag bara sitta och vara snygg heeela 4 veckor :D Fast det är inte så lätt i min ålder, jag gör så gott jag kan. Ska försöka hinna med besök i Uppsala och sen ikväll blir det bubbel igen för att fira Paula och Kalles husköp :) BRB

Av Veronica Rosqvist - 3 juli 2014 11:57

Så förbannad, besviken, ledsen och otillräcklig man kan känna sig för att en liten satans lus inte dyker upp som han lovat... Hade jag bara vetat så hade jag inte jobbat idag... Men lyfta luren och höra av sig det klarar han visst inte av. Jag hade kunnat vara där, hjälpt till. Får veta att lillan har rullats in för narkos... Lillaste <3 när jag sen får höra att op har gått bra och hon är på uppvaket då gråter jag glädjetårar. Nu väntar vi bara på att hon ska vakna. Jag har "vidtagit nödvändiga åtgärder" nu och gjort något som borde gjorts för längesen... Skönt riktigt! Konsekvenser blir det, som sig bör vid uselt beteende. BRB

Av Veronica Rosqvist - 3 juli 2014 09:01

Inte utan att man blir lite nervös. Ja, jag vet det är ett litet ingrepp men det är även en liten unge. Dubbelduschad igår och sista målet mat vid 03 inatt. Hungrig vid 06- ingen mat :( vid 09 ska det dubbelduschas igen (typ nu) efter 10 nångång blir det operation. Lilla hjärtat! Hade det gått så hade dom gärna fått karva i mig. Det kommer bli så bra med peg. Hon är tuff den lilla det vet vi sen innan. Hon fixar det här. Sen får hon mat :) Smakportioner även. Hon kommer kunna använda sin mun. Älskade barn mormor håller tummar och tår för dig idag... <3 BRB

Av Veronica Rosqvist - 2 juli 2014 09:16

Somnade på soffan igår kväll- otippat? ;D Vårat projekt med "pallsoffan" är under utveckling. Det går så sakteliga framåt :) I morgon ska lillfisen opereras. Skrivs in idag. Det blir bra med peg på magen. På bilden sover hon hos mormor- se vad hon sover :D Saturationsmätaren är tillbaka. BRB

Ovido - Quiz & Flashcards