vimsan71

Alla inlägg under juli 2014

Av Veronica Rosqvist - 20 juli 2014 06:31

När man är liten och sjuk får man sova hos mormor (på 80 cm) för det är så mysigt, botar kramper och ser till att man mår allmänt rätt gött ;) Mormor hade sovit sämre om vi inte goat in oss även. Så så fick det bli! :) Liten äter nu och inväntar att mormor vilar vidare. BRB

Av Veronica Rosqvist - 19 juli 2014 22:16

Var med om det mest patetiska försök ever att få info om lilla M. Sköterskan kommer in med luren för att nån Fredrik sökt Denise och när hon inte var här så propsade han på att få prata med mig... "Jag har haft mycket kontakt med Denise och vill gärna veta hur Miranda mår. Jag har själv jobbat inom vården bla bla bla... " Svårt att lista ut på vems uppdrag han ringde. Har aldrig hört att nån Fredrik (mer än den hon var med) har varit så engagerad, har faktiskt inte hört NÅN som engagerat sig så mycket. Förutom Fredrik, den äkta ;) Tur dom har honom!! Efter mycket strul så sover jäntungen sött i sin säng. Älskade barn vad du får genomgå :( BRB

Av Veronica Rosqvist - 19 juli 2014 17:50

Nu är jag på plats hos mitt lilla <3 efter promenad i morse, kört en maskin tvätt och tagit ett dopp i poolen så kände jag mig mer än redo :) Har varit här sen innan 12 och nu har bi varit ute ca 40 min, gjort rent knappen från gegga, fått massage ( ja hälften av oss 2 iaf) och fotvård. Liten har haft kramper och ibland svårt med syresättningen men det senare är relaterat till nya medicinen säger dom. Trevlig personal än så länge. Taggad på surkärringar - bring 'em on! :D Nä nu ere dags för käk! BRB

Av Veronica Rosqvist - 19 juli 2014 01:11

Idag (igår menar jag ju då) blev det inte mycket gjort. Slappat i solen, orkar inte mycket mer än hämta posten i värmen. Jag klagar inte!!! Badat och solat, det räckte. Laddad för Uppsala dygn med min underbara lilla M. Det ska bli så mysigt!! Hennes mor behöver vidga sina vyer även. Hoppas dom får komma hem i början av nästa vecka som det är sagt. Nu sova sen packa när jag vaknar. Hoppas på att hinna med en promenad även. BRB

Av Veronica Rosqvist - 17 juli 2014 20:38

Vi har bara varit hemma idag och umgåtts med goda vänner som boade in sig i husvagnen i natt. Fler vänner och grannar dök upp och ner i poolen och ett barnbarn till våra vänner ;) Jättevarmt har det varit idag. Perfekt semesterväder :) Vad beträffar lilla M så tycker dom på riktigt att dom ska ha med sig syrgas hem... Det har hon aldrig förut behövt och det används inte på sjukhuset så varför i hela friden???! Det ska koksaltångas å hållas på... Gillas inte att man skapar ett behov som inte finns :( Ny medicinering påbörjad igår, verkar funka. I morse fick hon injektion och ska tydligen ha varannan dag. Bara dom otäcka kramperna slutar. Det skär i mormorshjärtat när hon gråter så tårarna rinner för att det krampar:(( På lör- sön ska jag vara på sjukhuset, då kastar jag väl ut dom med huvudet före om dom trixar med våran bebis. Inte okej, hon har varit med om tillräckligt <3 BRB

Av Veronica Rosqvist - 16 juli 2014 16:14

Mormors lilljänta kom till mormor på permis några timmar när hennes mor skulle på ett möte. Så mysigt, hon var i mormors famn hela tiden. Som jag saknat det! Om det inte blir som D tänkt sig- vilket säkert inte kommer ske så åker jag till Uppsala och avlöser henne på lördag- söndag. Hon måste få en paus från alla puckon som jobbar där och även från Miranda och sjukhusmiljön. Ny medicin började sättas in igår. Hoppas hon svarar bättre på den. På kvällskvisten igår så åt vi kräftor med grannarna. Deras son bjöd in oss :) Smaskens och jättetrevligt... BRB

Av Veronica Rosqvist - 14 juli 2014 20:26

Vi åkte iväg på fisketur till Horndal med våra grannar, vi har pratat länge om det men i lördags kom vi äntligen iväg. Inte en fisk så långt ögat nådde men mycket bottennapp och trädtoppar har vi fått. En kaffekopp och en lövräfsa även ;)) Trevligt att komma iväg iaf och slappa lite. Asdålig täckning och bökigt att ladda luren. Det var ju såklart på gott och ont... Inte fått info om lilla M men tar igen det nu. Imorgon kommer hon till mormor och hälsar på några timmar. Så mysigt! Mamma får egentid, guld värt! Fast hon har möte inplanerat så hon disponerar inte över hela tiden... Blir nog så att det ska bytas medicin på lilla M. Prover och EEG tagna... Hur mycket ska man trixa med liten? Dom har sett detta hela tiden men ändå fortsätter dom med medicin som inte funkar. Låter henne fortsätta krampa :(( Inte lyssnar dom på den som känner henne bäst heller. Nu hoppas vi på att det vänder så dom slipper ytterligare en vecka. BRB

Av Veronica Rosqvist - 10 juli 2014 15:57

Synd bara att inte gosfisen å hennes mor är hemma :( Laboreras fortfarande med medicinen. Trist!! <3 Igår kom Janne ner för att byta Kevins dörr, sen kom svärmor och nästan hela byn :) Det blev glassfika med Amarulakaffe. Muums! Mycket bad och slapperi har det varit men har även promenerat varje morgon innan frulle denna vecka. Dutti cheey!! ;) I dag var Monica in och hälsade på hos Denise och Miranda. Trevligt då dom inte får jättemycket besök... Hoppas på att kunna åka dit i kväll eller ev imorrn. BRB

Ovido - Quiz & Flashcards