vimsan71

Alla inlägg under januari 2015

Av Veronica Rosqvist - 16 januari 2015 08:39

Blir du idag!! Otroligt att det känns som om tiden gått fort, trots allt. Så många gånger som man önskat att du skulle bli större, växa till dig för att bli stark och orka mer. Det önskar man inte med friska barn, då vill man stanna tiden. Med din tillväxt kom fler diagnoser och svårigheter. Som du har fått kämpa du lilla och fortfarande gör. Ingen ska behöva gå igenom allt detta, allra minst ett litet oskyldigt barn. Du har på detta år redan upplevt mer än många gör på en livstid. Det känns så orättvist- fast vem skulle förtjänat detta? Kanske Anders Eklund. Annars önskar man inte detta ens åt sin värsta fiende. Du är en kämpe och det är otroligt att du faktiskt är ett år, att du finns kvar och inte gav upp. Det är girlpower! Det finns väl en mening med att just du fick allt detta- för du klarar av det. Med lite hjälp av oss. Vi är inte klara med dig än och hoppas på att dina resterande år blir lättare. Stort grattis på 1-årsdagen älskade underbara unge! Hoppas den blir bra. I morgon firar vi här hemma. / Ditt största fan <3 (Här kommer ditt år i bilder) BRB

Här var du dålig, uppsvälld och kunde inte kissa. Fick kateter

Du var så liten i bilstolen när du kom hem

Försvann nästan i sängen

EEG tas

<3

Det här togs i somras. Då låg ni inne en månad och jag var och sov hos dig. Det dygnet som allt var knas :(

Från samma dygn. Även här tas EEG

Badar med Calle i poolen

Dopet

5 generationer

Ute på ön- du fick din första båttur <3

I Bjurs. Första natten på vintercamping

I din Panda stol

Ståskal provas ut

Upplevelsecentrum Regnbågen

Liten tomtenissa

Husvakt hos moster Paula och Kalle

Tar plats i mormors säng

Dags att sova

Av Veronica Rosqvist - 15 januari 2015 10:07

Över att min födelsedag blev så fantastisk! Över förväntan. Blommor på morgonen, ett stort fång med röda stora rosor av maken. Sen kortjobba och så kom D och lillfisen och hämtade mig efter jobbet. Liten följde med hem och "hjälpte till" att förbereda lite. Som tack för det fick hon smaka choklad- det var gott! ;) D kom först då kunde jag duscha och göra mig klar. Sen kom min bror och svägerska- det var himla skoj. Vi har väl inte setts på över ett år. Dom har inte träffat lilla M heller så det var dags. Det är aldrig för sent! Sen drällde grannar in och Jimpas bror med fru + ungdomsmänniskorna som är som våra egna. Lovely! Vi fikade och jag fick fina presenter. En har jag inte fått än- det blir till att göra nåt (som jag inte får veta) med familjen. Spännande! Jag var helt slut sen på kvällen och somnade i soffan :D Vaknade och har idag ingen röst... Ja så kan det gå. BRB

Mina presenter. Idag är tydligen tulpandagen och det passar ju bra :)

Av Veronica Rosqvist - 12 januari 2015 12:33

Och skön helg. Fredagen var vi bara hemma och slappade, lördagen fick vi lite Mirandagos och mamman fick en liten paus. Vi hade lite småplock att äta med grannarna och spelade TP med dom och barnen. Denise kom också och det var jätte mysigt. Igår kom lillan och sov över. Hon var väldigt varm och tempen togs : 38,4. Febran var på besök med extra kramper som "bonus" :(( Alvedon i rumpan och kramplösande fick hon. Det blev bättre och hon har sovit hyfsat i natt fram till 3,45 då hon krampade igen och det blev stökigt. Mer kramplösande och till slut fick hon sova. Vid 6.30 vaknade hon- och fick sova hos mormor. Kändes inget varm i morse så jag bökade inte med någon temp då. Duschades och sen tog vi en tur med pulkan- första turen! Mys. Sovit sen men vaknar nu och krampar :( Mormors hjärta blöder! Lilla snuttan om jag kunde ta bort det onda! <3

Vad hände här? Hello Kitty??! Det är inte jag som köpt den... Undrar om det är mamman? ;) BRB

Av Veronica Rosqvist - 8 januari 2015 09:16

Vi alla som fyllde och har fyllt. Endast en kvar nu sen är vi ifatt :) Jag fick ruskigt ont i kroppen på sista firandet, kändes som när man ska få feber. När jag vaknade på morgonen var det borta, ont har jag hela tiden men inte så. Jobbelijobb igår och sen- det bästa av allt- hämta en liten fisunge!! Hon ligger just nu och snusar i mormors säng. Nära. Bästa som finns!! Det känns som hon vuxit jättemycket på dessa 10 dagar. Tycker att hon är mer "med". Hon har faktiskt sovit ganska bra i natt, skönt för henne (och för moffa som ska jobba) Nä, nu ska jag snosa gosunge- har inte tid med detta! BRB

Av Veronica Rosqvist - 6 januari 2015 12:47

När man får ett samtal av en dotter som innerligt och hjärtligt tackar en för god sömn (nä jag har inte haft lilla M i natt) och inget slem. Den lilla är inte dummare än att hon fattar att om jag kräks och slemmar så får jag uppmärksamhet.Hon är en ruskig vanemänniska även och vill ha sina rutiner, att bara prata i telefonen med mormor räckte inte ;) Det är motoriken hon har fel på och diverse andra saker men huvudet är minsann på skaft! I morgon får hon sova hos mormor <3

Av Veronica Rosqvist - 6 januari 2015 00:18

Nothing written... Jag har haft 10 lediga dagar i Bjurs. Så skönt att bara vara och slippa stress. Väldigt tomt utan Lilla M- har aldrig varit utan det lilla livet så länge. Jag behövde såklart egentid då jag inte mår helt 100. Det var min dotter och maken som totade ihop att det blev så. Tack för det! Nyårsaftonen firades med massa raketer ner vid sjön. Vi hade sällis i vår vagn av goda vänner, Paula och Kalle hyrde stuga och hängde med oss, så kul. Synd att det blev dåligt väder bara :( Nu är dock allt i sin ordning igen när jag fick ha liten hos mig idag när jag var ledig. Så ljuvligt <3 På kvällen kom grannarna över med sin lilla och åt kalops. Denise åt med oss och var kvar en stund innan hon packade ihop en sött sovande bebba (hoppas hon fortsätter sova hela natten). Nu ska jag sova och försöka hitta min ork- nån som sett den? BRB

Underbara unge <3

Ovido - Quiz & Flashcards